Etykiety samoprzylepne są potrzebne na opakowaniach produktów z różnych branż. Zlecając wydruk tego typu etykietek dla swojej firmy, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. O czym należy pamiętać?

Drukarnia i stosowana przez nią technologia druku

Chcąc przygotować etykiety samoprzylepne na opakowania, warto poszukać odpowiedniej drukarni. Należy wziąć pod uwagę stosowaną przez nią technologię. W przypadku nalepek spersonalizowanych lub tych o niewielkim nakładzie najlepiej sprawdzi się druk cyfrowy. Stosuje go m.in. znana drukarnia etykiet Unilogo. Jeżeli jednak zależy ci na przygotowaniu dużego nakładu naklejek, bardziej opłacalny będzie druk offsetowy. Warto pamiętać, że sprawdzi się on wyłącznie w przypadku etykiet, które nie są personalizowane.

Po wybraniu typu drukarni należy przyjrzeć się bliżej firmom, które stosują preferowaną technologię. Przy wyborze właściwego przedsiębiorstwa warto kierować się jakością usług i opiniami jej dotychczasowych klientów.

Materiał wykonania etykiety

Zlecając przygotowanie etykiet samoprzylepnych, należy określić, z jakiego materiału zostaną wykonane. Od tego, jakie podłoże wybierzesz, zależy nie tylko wygląd, lecz także trwałość nalepek na opakowania. Na szczęście wybór jest całkiem duży. Popularne materiały, z których robi się etykiety samoprzylepne, to:

  • papier – klasyczna opcja stanowiąca tanie i sprawdzone rozwiązanie. Wydruk na papierze wygląda bardzo dobrze. Warto przy tym wiedzieć, że istnieje wiele typów tego materiału. Dostępne są m.in.: papier standardowy biały, srebrny, fakturowany verge, natural bois czy fluorescencyjny. Daje to wiele możliwości, dzięki czemu niemal każda branża znajdzie coś dla siebie. Należy jednak pamiętać, że mimo wielu zalet papier ma jedną podstawową wadę: nie jest zbyt odporny na uszkodzenia mechaniczne ani na trudne warunki, takie jak wysoka wilgoć, zmienne temperatury czy oddziaływanie słońca;
  • folie syntetyczne – wyróżnia się kilka rodzajów sztucznych folii. Mogą one być wykonane np. z polietylenu (PE) lub polipropylenu (PP). Charakteryzują się ładnym wyglądem, a także o wiele większą trwałością niż papier.

Wybierając podłoże, na którym zostanie wydrukowana etykieta, należy kierować się przeznaczeniem nalepki. Trzeba zwrócić uwagę na to, jakie produkty zostaną nią opatrzone i gdzie będą składowane.

Wygląd etykiety samoprzylepnej

Istotną kwestią jest też odpowiednie zaprojektowanie wyglądu etykiety. Trzeba podejść do tego kompleksowo. Aby uzyskać zamierzony efekt, już na etapie projektowania należy określić wielkość, kształt i kolorystykę etykiety, a także to, jakie mają się na niej znaleźć: grafika, napis itp. Oprócz tego warto przemyśleć to, czy i jakie zdobienia chce się zastosować. Wybór uszlachetnień jest szeroki – od srebrzeń i złoceń poprzez laminację i lakierowanie aż po embossing, czyli wytłaczanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj